Activiteiten van de Amnesty werkgroep Alphen aan den Rijn

Jaarlijkse collecte
Tijdens de Amnesty-collecteweek in maart gaan jaarlijks duizenden vrijwilligers de straat op om de mensen te vragen de strijd van Amnesty tegen mensenrechtenschending te steunen. Onze werkgroep ondersteunt dit belangrijke werk met een collecte in Alphen aan den Rijn. Doe mee en geef.

Write for Rights
Op 10 december schrijven mensen over de hele wereld brieven tegen onrecht. Hiermee is de actie Write for Rights van Amnesty een van ’s werelds grootste mensenrechtenevenementen. Ook in Alphen aan den Rijn doen we elk jaar mee aan Write for Rights. Jij kunt op locatie helpen met brieven schrijven of een schrijfpakket aanvragen.

Schrijfgroep
Amnesty voert wereldwijd acties voor vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Onze werkgroep sluit aan bij de landelijke schrijfacties met een speciale service voor thuisschrijvers in Alphen aan den Rijn. Zij ontvangen één keer per maand voorbeeldbrieven. Meld je aan en word ook schrijfabonnee.

Lichtjesfestijn
In de aanloop naar de actie Write for Rights in december organiseren we een lichtjesfestijn in het centrum van Alphen aan den Rijn. Hiermee vragen we aandacht voor het werk van Amnesty.

Groetenactie
Onze werkgroep start eind november weer met de jaarlijkse groetenactie in diverse kerken in Alphen aan den Rijn. Kerkgangers kunnen een kaartje sturen als steunbetuiging aan mensenrechtenactivisten of gewetensgevangen.

Restaurantactie
De kaars in het logo van Amnesty staat voor hoop en leven. We gebruiken dit prachtige symbool om restaurantbezoekers te attenderen op de jaarlijkse Write for Rights actie in december.

Filmavonden
Onze werkgroep werkt samen met Parkvilla Filmhuis in Alphen aan den Rijn. Als er een film draait die over mensenrechten gaat, zijn wij erbij om het publiek over het werk van Amnesty te informeren.